Πρώτη Δημοσίευση: Περιοδικό HighFidelity | Συντάκτης: Θ. Μωραΐτης
Σχετικά πρόσφατα η Audio Physic γιόρτασε τα 25 χρόνια παρουσίας της στο χώρο του audio με τη δημιουργία νέων μοντέλων ηχείων στη σειρά High End και Reference. Το Virgo 25 Plus+, η τελευταία δημιουργία της, είναι πιθανότατα ότι πιο προχωρημένο έχει να επιδείξει η εταιρία καθώς στο εσωτερικό του πρωτοπαρουσιάστηκε τεχνολογία κεραμικών υλικών και πολύτιμων μετάλλων που απουσιάζει από τα άλλα μοντέλα. Κι όλα αυτά σε ένα πακέτο που αν και είναι σχετικά μεγάλο σε διαστάσεις δεν είναι τόσο ώστε να χαρακτηρισθεί «υπερβολικό» και είναι ταυτόχρονα καλαίσθητο.
Ξεπερνώντας τον εαυτό σου!…
Το Audio Physic Virgo 25 plus+ αποτελεί μια πιο εξελιγμένη (τεχνολογικά) έκδοση του μοντέλου Virgo 25, το οποίο με τη σειρά του ξεπέρασε το προηγούμενο Virgo ολοκληρωτικά. Πιο συγκεκριμένα στο Virgo 25, αλλά και στο Plus+, δύο από τα τέσσερα μεγάφωνά του, το τουίτερ και το μιντρέϊντζ, προέρχονται από το Cardeas, το κορυφαίο ηχείο της σειράς Reference της εταιρίας. Τα μεγάφωνα αυτά έχουν σχεδιαστεί από την ίδια την Audio Physic και έχουν κατασκευαστεί από τη Wavecor, την εταιρία που έχει ιδρύσει ένα πρώην κορυφαίο τεχνικό στέλεχος της Vifa. Αρχίζοντας από το τουίτερ, το HHCT II ή Hyper-Holographic Cone Tweeter II, διαπιστώνουμε ότι πρόκειται για ένα τουίτερ κώνου (το λέει άλλωστε και το όνομα) κι όχι θόλου (όπως χρησιμοποιεί το υπόλοιπο 99,9% των κατασκευαστών ηχείων) με διάμετρο 39 χιλ. καθώς έτσι, υποστηρίζει η εταιρία, η απόδοση του μεγαφώνου παραμένει σταθερή σε βάθος χρόνου. Το μιντρέϊντζ, με διάμετρο 150 χιλ., είναι τύπου HHCM (Hyper-Holographic Cone Midrange) και αποτελείται από συνδυασμό πλαστικών και μεταλλικών εξαρτημάτων, εκμεταλλευόμενο τις ιδιότητες του κάθε υλικού για τη σωστή απόσβεση των χρωματισμών που είναι εγγενείς σε κάθε μεγάφωνο. Το συγκεκριμένο μεγάφωνο διαθέτει μεταλλικό κώνο (αλουμινένιο) με κεραμική επίστρωση και επίσης ειδικές ελαστικές αποσβεστικές διατάξεις στον κώνο και το σφόνδυλο του phase-plug για την επιπλέον μείωση των χρωματισμών. Ο θάλαμος του μεγαφώνου των μεσαίων διαθέτει ραβδωτή κατασκευή στην εσωτερική του επιφάνεια και επίστρωση από ειδικό αποσβεστικό υλικό που συνεισφέρουν κι αυτά με τη σειρά τους στην καταπολέμηση των χρωματισμών της μεσαίας περιοχής. Και τα δύο παραπάνω μεγάφωνα στηρίζονται στο ηχείο μέσω αλουμινένιας πρόσοψης πάχους 1 εκ. για ακόμη μεγαλύτερη μείωση, το μαντέψατε, των χρωματισμών. Μάλιστα το τουίτερ είναι επιπροσθέτως ειδικά στηριγμένο επάνω στην πρόσοψη μέσω ελαστικών συνδέσμων ώστε πρακτικά να μην φτάνουν σε αυτό οι κραδασμοί από το υπόλοιπο ηχείο και του αυξάνουν τις ήδη πολύ χαμηλές παραμορφώσεις του.
Το κάτω μέρος του φάσματος έχουν αναλάβει δύο γούφερ μεταλλικού κώνου, διαμέτρου 180 εκ. σε ένα θάλαμο που συντονίζεται από ένα μεγάλο σωλήνα bass reflex που κοιτά προς το πάτωμα. Στο εσωτερικό του θαλάμου των γούφερ συναντούμε ακόμη μια καινοτομία της Audio Physic που δεν είναι άλλη από τη χρήση πορώδους κεραμικού υλικού σαν «νευρώσεις» που εξασφαλίζουν στιβαρότητα και μείωση των κραδασμών των τοιχωμάτων της καμπίνας χωρίς όμως να μειώνουν το συνολικό όγκο της καμπίνας και άρα μην αλλάζοντας τις διαστάσεις της, κάτι σημαντικό αν αναλογιστούμε ότι με το Plus+ η Audio Physic δεν επιθυμούσε να σχεδιάσει ένα άλλο μοντέλο αλλά να φτάσει το υπάρχον Virgo 25, ένα ήδη πολύ καλό ηχείο, στα άκρα των δυνατοτήτων του. Το Plus+, επίσης, διαφέρει από το απλό 25 και στα βύσματα σύνδεσης του τουίτερ (ασημένια WBT) και τις μπόρνες σύνδεσης του ηχείου (NextGen WBT επίσης από άργυρο). Κάτι τέτοιο αναφέρει η εταιρία δίνει ακόμη μεγαλύτερη αίσθηση αληθοφάνειας στον ήχο του. Η τελική διαφορά του Plus+ από το απλό έγκειται στις βάσεις στήριξης του ηχείου στο πάτωμα (που διατηρούν το ηχείο σε μια σταθερή απόσταση από το πάτωμα για να λειτουργεί σωστά το bass-reflex) που προέρχονται από το μεγαλύτερο μοντέλο Avantera και είναι σαφώς πιο στιβαρές από αυτές του «απλού» μοντέλου. Κατά τα άλλα τα δύο μοντέλα (25 και 25 Plus+) φέρουν το ίδιο crossover που υλοποιείται με πολύ ποιοτικά υλικά (π.χ. Clarity caps στο τουίτερ με ελαχιστοποίηση των κολλήσεων) σε τρεις διαφορετικές πλακέτες (μια για κάθε συχνοτική περιοχή).